31 Ocak 2010 Pazar

CAN YÜCEL VE FARKINDA OLMAK


Ben Can Yücel’i sadece uçuk kaçık şiirler yazıp, herkese sataşan, argo saldırılarda ve küfürlerde bulunan birisi sanırdım. İşte buna, insanı çok iyi tanımadan yargılama deniyor. Kuran’da buna “zan” deniyor. Ve kuran “Zanda bulunmayın, yanılırsınız” diyor. Ne yazık ki, artık kendisinden bağışlanma dileğinde bulunmak ve ruhuna dua okumaktan başka elimden bir şey gelmiyor. Bağışla beni Can Yücel! Ruhun şad olsun! Nurlar içinde yat!

Bir insanın aşağıdaki gibi bir şiir yazabilmesi için, hangi benlik basamağında olması, tasavvufun hangi enginlerinde yüzüyor olması gerekir? Benim zannıma uyan birisi böyle bir şiir yazabilir mi? Bunun cevabını hakkında bu kadar yanılan ben veremem. “Bu nasıl bir yanılgı” diye başımı taşlara vurasım geliyor. Yalnız ben şunu biliyorum ki, Allah bazı sevgililerini korumak için, onların üzerini örtmüş ve kusurlar ardına saklamıştır. Demek ki bütün o hezeyanlı davranışları, içindeki o volkanları örtmek içinmiş! Can Yücel’i bir de “Farkında Olmalı İnsan” adlı şiirini okuduktan sonra yeniden değerlendirip, yeniden tanıyalım istedim. Hepimize, “Başkaları hakkında iyi zan beslemek hayat tarzımız olsun” diyerek, sevgilerimi sunuyorum. (31.01.2010-Moda-Mukadder Altaylı)

FARKINDA OLMALI İNSAN...

Farkında Olmalı İnsan...
Kendisinin,
Hayatın Olayların,
Gidişatın Farkında Olmalı.
Farkı Fark Etmeli,
Fark Ettiğini De
Fark Ettirmemeli Bazen...
Bir Damlacık Sudan Nasıl Yaratıldığını
Fark Etmeli.
Anne Karnına Sığarken Dünyaya Neden Sığmadığını
Ve En Sonunda Bir Metre Karelik Yere Nasıl Sığmak Zorunda Kalacağını
Fark Etmeli.
Şu Çok Geniş Görünen Dünyanın,
Ahirete Nispetle Anne Karnı Gibi Olduğunu
Fark Etmeli.
Henüz Bebekken
'Dünya Benim!' Dercesine Avuçlarının Sımsıkı Kapalı Olduğunu,
Ölürken De Aynı Avuçların
'Her Şeyi Bırakıp Gidiyorumİşte!' Dercesine Apaçık Kaldığını
Fark Etmeli.
Ve Kefenin Cebinin Bulunmadığını
Fark Etmeli.
Baskın Yeteneğini
Fark Etmeli Sonra.
Azraillin Her An Sürpriz Yapabileceğini,
Nasıl Yaşarsa Öyle Öleceğini
Fark Etmeli İnsan
Ve Ölmeden Evvel Ölebilmeli.
Hayvanların Yolda Kaldırımda Çöplükte
Ama Kendisinin Güzel Hazırlanmış Mükellef Bir Sofrada
Yemek Yediğini
Fark Etmeli.
Eşref-i Mahlûkat (Yaratılmışların En Güzeli) Olduğunu
Fark Etmeli.
Ve Ona Göre Yaşamalı.
Gülün Hemen Dibindeki Dikeni Dikenin Hemen Yanı Başındaki Gülü
Fark Etmeli.
Evinde 4 Kedi 2 Köpek Beslediği Halde
Çocuk Sahibi Olmaktan Korkmanın Mantıksızlığını
Fark Etmeli.
Eşine 'Seni Çok Seviyorum!' Demenin
Mutluluk Yolundaki Müthiş Gücünü
Fark Etmeli.
Dolabında Asılı 25 Gömleğinin Sadece Üçünü Giydiğini
Ama Arka Sokaktaki Komşusunun O Beğenilmeyen Gömleklere Muhtaç Olduğunu
Fark Etmeli.
Zenginliğin Ve Bereketin
Sofradayken Önünde Biriken EkmekKırıntılarını Yemekte Gizlendiğini
Fark Etmeli.
FARK ETMELİ.
Ömür Dediğin Üç Gündür,
Dün Geldi Geçti Yarın Meçhuldür,
O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür,
O Da Bugündür.

CAN YÜCEL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder